Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 1 juni 2006

Av Therese :) - 1 juni 2006 22:42

Här är forskarnas 10 budord.1. Ha det skönt. Lätt solbränna, några öl och en bastu hejdar åldrandet. Forskarna säger att små mängder gift, strålning och värme hjälper kroppen att på egen hand reparera skador.2. Var gift. En stabil relation är bra för hälsan, särskilt i en värld som förändras snabbt. 3. Hitta ett hem. Hitta en plats där du trivs och stanna där så länge du kan. Bostaden bör ligga naturskönt.4. Ta ett glas. Unna dig att ”synda” lite. Whisky, choklad och spel är bara nyttigt, så länge man konsumerar med måtta.5. Hjärngymnastik. Korsord, böcker och motion håller huvudet i trim.6. Gå till läkaren. Besök doktorn regelbundet. Då upptäcks eventuella krämpor i tid. 7. Ät hälsosamt. Undvik fett. Svårare än så är det inte.8. Ta risker. Utmaningar som resor eller att lära sig ett nytt språk kan förlänga livet med flera år.9. Räkna med ett långt liv. Ta till dig ny teknik och andra nymodigheter. Undvik att se nya uppfinningar som något du är för gammal för. 10. Var lycklig, Le, skratta och skämta. Glada människor löper mindre risk att få hjärtproblem och lever längre.Om man följer dessa råd, isf tror forskarna enligt Aftonbladet att man ska bli 100år. Testa och se vettja :D

Av Therese :) - 1 juni 2006 21:02

Nu börjar efterlyst på 3:an, det brukar vara bra :DIbland kan de vara rätt spännande saker och intressanta saker. Dock är det välldigt ofta som det handlar om mordfall vilket är tråkigt :(Man kan ju fundera hur man kan komma på att mörda någon??!Har precis kommit hem från familjen. Mamma hade shoppat till mig ;D Ett par fina skor och sen så fick jag en röding fisk av pappa som man kan tillaga! Mumsigt! Jag som länge har väntat på fisk :DImorgon ska jag på möte, kan ju bli riktigt spännande det! Hihi..Tog även lite rabarber av min rabarber planta som jag fått av min mormor och moster när jag va liten. Dock så är plantan välldigt stor nu!Men gott ibland, kanske ska man göra en paj?Tajm att se tv:n nu!Toddiloo

Av Therese :) - 1 juni 2006 13:44

Fan va irriterad man kan bli på vissa som inte kan hålla tjäften om de tycker att något är skit! Sen så ska de vara en nära vän nästa dag!Först säger man att det ska vara på ett vis och sedan på ett annat sätt! Sen så när man inte lyssnar på en gång utan måste göra en sak färdig! Då sägs det att man är dum! Och det säger man om en av sina bättre vän! Man ska väll iaf kunna säga att man tyckte det va fel utan att man ska bli så jävla sur och säga att man ska sluta och ta skit av sin vän?! Eller? Jag fattar faaan ingenting!Synd bara att personen inte kan säga till sin vän hur det är!! Men men, alla kan ju ha en dålig dag eller något. Men ändå! Jag har iaf ont i min mage idag :( Vet inte varför!Men känns som en tung sten på kanske 2 kg som jag bär runt på hela tiden.. men det går kanske över snart får man hoppas!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards